Według dostępnych w sieci raportów na temat sytuacji lokalnego rynku nieruchomości komercyjnych branża lokali biurowych wciąż stabilnie się rozwija. Dowody progresu znaleźć możemy nie tylko na dynamicznym rynku stołecznym, ale również w dużych regionalnych ośrodkach miejskich – to tam sporym zainteresowaniem inwestorów i najemców cieszą się m.in. biura we Wrocławiu.
Polski rynek nieruchomości komercyjnych uważany jest dziś za najlepsze miejsce do inwestowania własnego kapitału w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Nie dziwi więc fakt wzrostu liczby nowych inwestycji w dużych miastach – wciąż powstają nowoczesne biura we Wrocławiu i powierzchnie hotelowe.
Rynkom regionalnym wciąż jednak daleko do wyników osiąganych w stolicy. Warszawskie zasoby wynoszą obecnie 3,5 mln metrów kwadratowych powierzchni komercyjnej, co przewyższa łączną ilość lokali w czterech największych miastach regionalnych Polski (1,9 mln mkw.). Sytuacja ta ulega jednak stopniowym zmianom. I tak np. ofertą napędzającą rozwój rynku nieruchomości komercyjnych w stolicy Dolnego Śląska są biura we Wrocławiu i lokale hotelowe o wysokim standardzie.
Analiza wyników finansowych stawia również pytanie o przyszłość branży, o zakres spodziewanego rozwoju. Według analityków rynku w roku bieżącym wartość zawartych transakcji przekroczyć może sumę 2 mld zł. Sporą cześć zysków, zwłaszcza w dużych miastach, generują właśnie biura, np. we Wrocławiu, cieszące się sporym zainteresowaniem klientów zagranicznych. Nic nie świadczy również o tym, by rok 2012 zatrzymał fazę stabilnego rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych. Według najnowszych prognoz to właśnie najbliższe miesiące przynieść mogą rekordowe spadki liczby pustostanów oraz spory wzrost wartości zawieranych transakcji wynajmu biura we Wrocławiu.
Jak na tle całego kraju wypada stolica Dolnego Śląska? Co po Nowym Roku czeka lokalnych inwestorów, którzy planują oddać nad Odrą prawie 120 tyś. metrów kwadratowych powierzchni komercyjnej? Rosnący popyt zdaje się być niewystarczającym uspokojeniem, mimo iż nawet niewielki wzrost stawki za wynajem biura we Wrocławiu, nie zniechęcił przedsiębiorców. Pamiętajmy jednak, że rok 2012 będzie dla miast-organizatorów Euro2012 okresem niebywałej promocji. Ten fakt, a raczej zapowiedź wciąż rosnącej popularności Wrocławia, składnia dziś inwestorów do podejmowania ryzyka.
Co to oznacza dla miasta? W skrócie: powstanie nowych obiektów komercyjnych, centrów handlowych i hoteli, nowoczesnych budynków o ciekawej architekturze, odnowienie zaniedbanych przestrzeni miejskich… A nowe biura we Wrocławiu to przecież nowe miejsca pracy i nowe punkty usługowe.